Min radioaktiva mamma

Jag fick precis reda på att min mamma har problem med sköldkörteln, och har fått en tid på Universitetssjukhuset i Lund för behandling. De ska nämligen injicera ett radioaktivt spårämne i hennes blodkärl och sedan ska hon få dricka en radioaktiv jodlösning, vilket kommer innebära att hon kan utsätta folk omkring sig för radioaktiv strålning.

Detta betyder att under vissa veckor så måste hon hålla sig 1-2 meter från andra människor. Hon får inte sova tillsammans med pappa, får inte använda samma handduk, bestick etc, hon får inte sitta nära någon på tåget/bussen mm. och hon får definitivt inte klänga på mig mer - (phuu..)

Jag som redan tycker att min mamma är läskig, nu kommer hon dessutom vara radioaktiv
Sov med ett öga öppet.
Jaana

Kommentarer
Postat av: Amanda

Usch nej det låter inte alls kul. poor mom.

o va inte så dum, köp en blomma till henne istället!

2008-10-22 @ 16:37:43
URL: http://kkklem.blogspot.com/
Postat av: Sara

Precis! Sen står man där en vecka innan och har ingen aning om vad man ska göra och så slutar det med nån misslyckad hemmafest som lika gärna kunde ha varit vilken annan dag som hels, haha!

2008-10-22 @ 18:44:01
URL: http://sarapeder.blogg.se/
Postat av: DD

stackars hon då.....inte ens en kram på flera veckor :(



2008-10-23 @ 11:14:57
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din E-postadress: (För eventuellt camsex?)

Din Bloggadress/hemsida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0