Hultsfredsfestivalen

Det är ett dåligt år för Hultsfred. Och det är inte bara jag som tycker det.

I tidningarna har man fått läsa att festivalen har förlorat mycket pengar i brist på besökare detta år. Med höjda biljettpriser och riktigt svaga bandsläpp kan nog ingen ha blivit förvånad över floppen. Korn, Turbonegro, Ozzy Osbourne, Petshop Boys, The Ark och Billy Talent m.m. som de stora namnen var inte gott nog åt festivalbesökarna. Chefen för festivalen fick sparken strax efter festivalens slut och man får även höra att det kanske inte kan bli någon mer festival till nästa år. Däremot så tror inte jag att det kommer gå så långt.


Jag hade det väldigt trevligt under spelningarna med Korn och 50Cent. De var nog i stort de enda som lockade mig dit. Man hade självklart gärna velat se mer än två bra spelningar under festivalen. Men en om dagen kan nog räcka gott, så kan man spendera resten av tiden med att festa med folket på campingen. Det var nog precis det vi gjorde som mest, och sov.


Några nya saker för i år på Hultsfred var bl.a. Singelauktionen och Shockwaves Styling Lounge, dit man kunde gå efter att ha duschat, för att fixa sitt hår och smink. Dessutom kunde man slappa och njuta av musiken.

Singelauktionen var något i min smak. Med lite humor kunde man komma dit och lägga bud på snyggingarna som anmält sig som singlar. Sen drog man ut på dejt och alla pengarna gick till Läkare utan gränser.


Men vädret kunde allt ha varit bättre i år. Det kunde bli väldigt kallt ibland, men så fort solen kom undan molnen så stekte det och man önskade tillbaka kylan. Det var otroligt irriterande, och man visste inte vad man skulle sätta på sig för kläder. Regnet var också framme ibland, och sista dagen regnade det hela kvällen. Så man spenderade den med att sitta tillsammans inne i tältet och skoja till det. Inte ville man ge sig ut på några spelningar i det där vädret. Tur att det var sista kvällen, för på morgonen var det inte trevligt med vatten i tältet, och lera utanför. Men man ska ju inte gnälla, inte efter årets regnkaos på Roskildefestivalen. Vi behövde i alla fall inte bada ofrivilligt på Hultsfred.


Med tanke på det mindre bra vädret, höga biljettpriset och de dåliga bandsläppen, så hade jag det väldigt trevligt ändå. Stämningen var härlig som vanligt, och med gott sällskap kan det bli otroligt kul. Det blir vad man gör det till helt enkelt. Jag är nöjd med mitt besök på Hultsfred i år, och jag längtar tillbaka!
Jaana



376025-19
För att se alla bilder från Hultsfredsfestivalen, klicka här


Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din E-postadress: (För eventuellt camsex?)

Din Bloggadress/hemsida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0