Siesta! '08

Ja, recensionen skulle ha varit uppe igår.. Men det har inte gått att logga in på bloggen.
Så ni får fasiken ta emot den idag :)


Jag vet inte vad Elise har att säga om årets besök på Siesta, men jag har då inte mycket snällt att säga! Nu i efterhand kunde jag minnas att jag i förra årets recension skrev att Siesta inte var något för mig.. Varför jag valde att åka dit igen vet jag inte riktigt.. Billigt? Klart det är billigt, dåligt är billigt. Så är det ju oftast. Hmm, malmöfestivalen är gratis.. Men det är en annan femma.

För det första så tyckte jag det var riktigt dåligt att jag inte fick en campingplats. Jag hade inte ens med mig ett eget tält, utan skulle sova med Elise i hennes tält. Men nej, det var tydligen för många människor. Något jag inte förstår, folk började redan sticka hem vid 7 tiden, så antalet människor minskade på campingen. Men det spelar tydligen ingen roll. Tjockisen vid ingången tyckte kanske att jag var tjock? Sen så missade jag ju det riktiga festen som alltid håller hus på campingen.

Sen ska vi inte tala om personerna som besöker Siesta! Jo, det ska vi.
Precis som jag blev varnad innan jag stack dit (några vänner hade stuckit hem redan efter 1,5 dag), det kryllade av fjortisar, som man brukar kalla dem. Sen killarna.. Fullt med pinnsmala småpojkar i kalsonger/minishorts och linne, och en del personer kunde man inte urskilja om det var en kille eller tjej man såg. Hela grejen var riktigt läskig.

Festivalområdet var mycket större i år, vilket jag gillade. Där hittade man också det enda stället där man kunde sitta bland folk som var 18+. Där var dock rätt många 40+are också.. När jag tänker efter så var stämningen rätt "kåt" där.. Och jag måste ge creds för Ahlgrens pommes stånd!

Även fast jag inte fick chansen att se Adam Tensta då jag blev tvungen att ta tåget hem innan midnatt, så tackar jag för den fina bokningen. Men jag fick mig åtminstone en nypa Millencolin!

Nu menar jag det seriöst, aldrig mer Siesta!

Jaana



Kommentarer
Postat av: maria

det där var inte rättvist skrivet. billigt betyder inte alltid dåligt. siesta är en relativt ny festival och kanske underskattade hur många folk som skulle få plats på campingen, men sen öppnade dom ju en extracamping? dessutom får man acceptera att alla sorters människor är där med tanke på hur mycket festivalen expanderat de senaste två åren. det finns 40+are, pinnsmala pojkar och fjortisar på hultsfred och arvika också.

2008-06-04 @ 14:50:12
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: Elise

fy fan vad jag inte orkar med folk

2008-06-04 @ 19:53:05
URL: http://sommardrog.blogg.se/
Postat av: Jaana

Yeah, you got a point. Men det där var min uppfattning av festivalen. Jag hade en kass vistelse, vilket bidrog till min negativa recension.

2008-06-07 @ 20:45:42
URL: http://sommardrog.blogg.se/
Postat av: CJ

oj då :P

2008-06-29 @ 23:36:07
URL: http://lovelylady.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din E-postadress: (För eventuellt camsex?)

Din Bloggadress/hemsida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0