Folk vet när de kan utnyttja något

Jobbar man på ett ställe som Burger King så får man räkna med att kunderna inte uppskattar en.
De i stort sett hatar en.

Det är totalt förbjudet att äta eller dricka när en kund kan se, och man får absolut inte prata med sina medarbetare om annat än beställningarna. Bryter man mot dessa eller någon annan regel så kan det sluta med att kunderna skickar brutala klagomål till de högsta cheferna.
Då är man illa ute, för man har ingen talan. Kunderna är viktigast.

Jag menar, på vilket jobb får man äta eller dricka något när en kund är i närheten?
Eller småprata med sina jobbarkompisar?

Räkna med att jag ska jobba mig upp och bli en av de där högt sittande cheferna, då blir det jag som skickar klagobrev till kunderna. Ingen hade fått jävlas med mina arbetare.

Och sen tar jag över världen, typ. 
Jaana

Kommentarer
Postat av: Rebecca

haha jag vet precis vad du menar! Jag har ett liknande jobb, men vi äter och inte direkt småpratar, vi har långa samtal. Vi skiter fullständigt i reglerna då vi aldrig har någon chef på plats :)

2008-11-25 @ 09:38:30
URL: http://bessis.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din E-postadress: (För eventuellt camsex?)

Din Bloggadress/hemsida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0